identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.

گزش بدنه(برق گرفتگی) ماشین ظرفشویی

5/5 - (1 امتیاز)

علت برق گرفتگی در ماشین ظرفشویی چیست ؟

 

یکی از شایع ترین مشکلاتی که همیشه دوستان در رابطه با آن با ما تماس می‌گیرند گزش یا برق گرفتگی بدنه ماشین ظرفشویی‌شان می‌باشد

خب برای اینکه بتوانیم دقیق مشکل اصلی را بیان کنیم حتما باید چند مسئله مورد بررسی قرار گیرد و برخی از این موارد را نیز شما دوستان بدون نیاز به تعمیر کار ماشین ظرفشویی میتوانید به سادگی انجام دهید پس به مطالب این مقاله خوب توجه کنید.

 

تعمیر ظرفشویی بوش

 

اولین مسئله که باید مورد بررسی قرار گیرد ارت ساختمان می‌باشد

متاسفانه اکثر ساختمان‌های ساخته شده در کشور فاقد سیستم ارت می‌باشد و این عمده ترین مشکلی هست که باعث ایجاد گزش برق در ماشین ظرفشویی هاست.

زمانی که ساختمان فاقد ارت باشد نویز یا همان برق اضافه وارد بدنه دستگاه می‌شود و با دست زدن به بدنه دستگاه شاهد گزش برق (گاهی کم گاهی زیاد) هستیم.

گاهی اوقات هم ساختمان مجهز به سیستم ارت می‌باشد اما پریز فاقد شیار ارت است

برای درک بهتر به تصویر زیر توجه فرمایید .

 

 

 

در ساختمانهایی که مجهز به سیستم ارت هستند برق اضافی به‌جای انتقال به دستگاه از طریق ارتی که روی پریز تعبیه شده به چاه ارت انتقال میابد

اما باید به این مورد توجه داشت که ساختمان مجهز به سیستم ارت باشد و پریز به خوبی به این سیستم وصل باشد.

 

گاهی هم ساختمان ارت دارد پریز هم متناسب است اما باز گزش برق وجود دارد.

سوال اینست، آیا محافظ یا سیم سیاری که سر راه دستگاه قرا گرفته هم دارای سیستم ارت می‌باشد؟؟؟؟

به عکس زیر توجه فرمایید:

 

» حتما به این نکته توجه داشته باشید که برای انتقال ارت حتما باید رابط بین ماشین ظرفشویی شما و پریز منزل نیز دارای سیستم ارت باشد

 

اتصال بدنه به لوله کشی ساختمان

برخی از افراد و حتی سرویسکاران با نداشتن اطلاع کافی اقدام به وصل کردن یک طرف سیم به بدنه دستگاه و یک طرف دیگر سیم به لوله کشی ساختمان می‌کنند هر چند این عمل باعث از بین رفتن مشکل گزش برق می‌شود اما خطراتی نیز در پی خواهد داشت و از نظر مهندسی و استاندارد کاملا غلط می‌باشد و گاهی ممکن است تمام لوله کشی ساختمان دارای برق گردد.

از این رو  حتی باید حتما چک شود که بدنه دستگاه به شیر آب یا لوله‌کشی ساختمان نچسبیده باشد زیرا در این مواقع حتی سینک و شیر آب آشپزخانه هم باعث گزش می‌شود.

ساده ترین راه حل برای مقابله با این مشکل عایق است.

بدین صورت که جلوی دستگاه یک قالیچه قرار گیرد و فردی که با دستگاه کار می‌کند روی قالیچه بایستد و یا هنگام کار با دستگاه دمپایی پوشیده شود .

شما عزیزان می‌توانید این بررسی‌ها را خودتان نیز انجام دهید و اگر تمامی مراحل بررسی شد مشکل از دستگاه خواهد بود و نیاز به بررسی دستگاه توسط تعمیرکار متخصص می‌باشد تا تمامی قطعات و سیم کشی ماشین ظرفشویی شما را با ابزار مخصوص مورد بررسی قرار دهند.

بیشتر بخوانید  تعمیر و نگهداری یخچال و فریزر

 

جهت هرگونه راهنمایی، مشاوره رایگان و یا بررسی مشکل با ما تماس بگیرید.

روبــــراه سرویس ۴۴۲۱۹۶۱۹

 

رضایت شما آینده ماست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *