identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.

راهکار های طلایی برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی

فهرست مطالب

4.2/5 - (4 امتیاز)

راهکار های افزایش طول عمر ماشین لباسشویی

یکی از پر طرفدار ترین و پرکاربرد ترین لوازم های خانگی، ماشین لباسشویی است که موجب سهولت در امر لباس شستن می شود. با پیشرفت تکنولوژی و استقبال مردم از این وسیله، امکانات ماشین های لباسشویی روز به روز بیشتر شد و به همین ترتیب قیمت آن نیز افزایش یافت.

بدون شک یکی از دغدغه اصلی کاربران، شست و شوی ظروف و لباس ها می باشد. شست و شوی ظروف و لباس ها کار بسیار دشوار و زمان بری است. به همین جهت برای رفاه حال کاربران امروزه تولید کنندگان لوازم خانگی اقدام به تولید و عرضه لوازم خانگی و برقی می نمایند که با بهترین امکانات، در سریع ترین زمان کلیه ظروف و لباس های شما تمیز شود. بدون شک معیوب شدن این لوازم شما را با مشکلات زیادی مواجه می سازد. بنابراین لازم است از نحوه استفاده از این لوازم جهت افزایش طول عمر لباسشویی و ماشین ظرفشویی آگاهی داشته باشید تا به این صورت نیازی به تعمیر لباسشویی بوش و یا دریافت خدمات تعمیر ظرفشویی بوش نداشته باشید.

به دلیل هزینه بسیار زیاد ماشین های لباسشویی و قطعات آن، و همچنین کاربرد بسیار زیادی که در خانه ها دارند، شیوه نگهداری از آن و همین طور افزایش طول عمر آن بسیار اهمیت دارد. ما در این مقاله به روش های نگهداری اصولی از ماشین لباسشویی و افزایش طول عمر آن می پردازیم.

 

عوامل مؤثر در افزایش طول عمر ماشین لباسشویی

اکثر کاربران ماشین لباسشویی، نحوه نگهداری و استفاده اصولی از لباسشویی را نمی دانند و با روش های نادرست استفاده از آن منجر به خرابی و همینطور کاهش طول عمر لباسشویی می شوند.  ما در ادامه به شرح روش های افزایش طول عمر ماشین لباسشویی می پردازیم.

 

توجه به ظرفیت ماشین لباسشویی

در مقالات پیشین به بررسی ظرفیت ماشین لباسشویی پرداختیم. عدم توجه به ظرفیت مناسب ماشین لباسشویی، منجر به خرابی و کاهش طول عمر دستگاه خواهد شد.  برخی کاربران ممکن است بدون توجه به ظرفیت مفید ماشین لباسشویی، اقدام به شست و شوی حجم بسیار زیادی لباس در لباسشویی کنند.

این کار موجب وارد شدن فشار به موتور دستگاه و خرابی آن خواهد شد. ماشین های لباسشویی دارای ظرفیت های ۴،۶،۷،۹،۱۰،۱۱ کیلویی هستند که میزان ظرفیت آنها اغلب بر روی دستگاه نوشته شده است.

 

نظافت و تعویض به موقع واشر دور درب ماشین لباسشویی

در اطراف درب ماشین های لباسشویی واشری قرار دارد که درب را به بدنه لباسشویی چفت می کند. در صورت کثیفی این واشر، چسبندگی لازم برای چفت شدن درب به بدنه لباسشویی فراهم نخواهد شد.  به این صورت آب از بدنه ماشین لباسشویی نشت خواهد کرد.

خرابی واشر دور درب ماشین لباسشویی موضوعی بسیار مهم است.  در صورتی که چسبندگی واشر دور درب ماشین لباسشویی کاهش یابد، از تعمیرکار خود بخواهید که حتما آن را تعویض نماید. نظافت و یا تعویض واشر دور درب ماشین لباسشویی موجب بهبود در عملکرد و همچنین افزایش طول عمر دستگاه خواهد شد.

بیشتر بخوانید  بررسی 6 تفاوت اصلی قهوه ساز و اسپرسوساز و نسپرسوساز

 

از آب مناسب با املاح کم در ماشین لباسشویی خود استفاده نمایید

چنانچه از آبی که دارای املاح زیاد است در ماشین لباسشویی خود استفاده نمایید،  رسوباتی در لوله ها و قطعات دستگاه شما انباشته خواهد شد. این رسوبات به مرور علاوه بر کاهش عملکرد ماشین لباسشویی، موجب خرابی در قطعات آن نیز خواهد شد. استفاده از آبی با املاح کم، موجب تمیزی بیشتر لباس های شما خواهد شد، و باعث افزایش کارایی و طول عمر ماشین لباسشویی را خواهد شد.

 

عدم استفاده از ماشین لباسشویی در ساعات اوج مصرف

استفاده از لوازم خانگی برقی در ساعات اوج مصرف، برای دستگاه خطراتی را به همراه دارد. در این ساعات از روز، نوسانات برق زیاد است و ممکن است برق مورد نیاز جهت روشن شدن ماشین لباسشویی به آن نرسد. هنگامی که ماشین لباسشویی را در این ساعات روشن می کنید، ممکن است به دلیل نوسانات برق قطعات دستگاه همچون برد لباسشویی بوش اتصالی کرده و بسوزد. ساعات مناسب جهت استفاده از ماشین لباسشویی آخر شب و یا اول صبح است.

 

به هیچ عنوان از آب جوش در ماشین لباسشویی استفاده نکنید

همانطور که می دانید، استفاده از آب گرم موجب از بین رفتن کثیفی ها و لکه های موجود در لباس ها خواهد شد. اما ممکن است ندانید که اگر به جای استفاده از آب گرم از آب جوش با دمای بسیار زیاد استفاده نمایید، به قطعات و فلزات ماشین لباسشویی خود آسیب خواهید زد. پس به شما توصیه می شود برای افزایش کارایی و طول عمر لباسشویی خود به جای آب جوش از آب گرم یا ولرم استفاده نمایید.

 

فیلتر ماشین لباسشویی را هرچند وقت یکبار بررسی و تعویض نمایید

دستگاه های مانند ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی دارای فیلتر هایی هستند، که این فیلتر ها مانع از ورود ناخالصی ها به داخل دستگاه می شود.

تعویض و یا تمیز نمودن فیلتر های ماشین لباسشویی موجب افزایش طول عمر و یا کارایی ماشین لباسشویی خواهد شد. بررسی مرتب فیلتر های ماشین لباسشویی باعث می شود که در صورت کثیفی و یا خرابی آن ها ، پیش از بروز اختلال در دستگاه خود، سریعاً اقدام به نظافت و یا تعویض آن نمایید.

 

به هیچ عنوان پس از استفاده از ماشین لباسشویی درب آن را باز نگذارید

باز گذشتن درب ماشین لباسشویی پس از استفاده از آن،  موجب رشد کپک هایی بر روی واشر درب و خراب شدن واشر خواهد شد. همانطور که  گفته شد، خرابی واشر منجر به کاهش کارایی در ماشین لباسشویی و نشت آب از بدنه دستگاه خواهد شد. برای افزایش کارایی و طول عمر ماشین لباسشویی پس از استفاده از آن، درب دستگاه را باز نگذارید.

 

ماشین لباسشویی را پس از هر بار استفاده تمیز نمایید

در صورتی که پس از هربار استفاده از ماشین لباسشویی، آن را تمیز نکنید، کثیفی های موجود درون آبکش لباسشویی انباشته می شود و این اتفاق موجب خرابی دستگاه خواهد شد. به همین سبب توصیه می شود پس از هر بار استفاده از ماشین لباسشویی، داخل آن را با پارچه ای نمدار تمیز نمایید.

بیشتر بخوانید  دلیل کف زیاد در ماشین ظرفشویی چیست

 

 

برای اتصال لباسشویی به برق، از محافظ استفاده نمایید

نوسانات جریان برق یکی از مهمترین عواملی است که منجر به سوختن موتور و کاهش طول عمر ماشین لباسشویی می شود. برای رفع نوسانات برق و جلوگیری از آسیب رسیدن به ماشین لباسشویی و افزایش کارایی دستگاه، از محافظ برق استفاده نمایید.

 

نتیجه گیری سایت روبراه سرویس

در این مقاله به بررسی نکاتی پرداختیم که موجب افزایش کارایی و طول عمر ماشین لباسشویی خواهد شد.

از آنجایی که ماشین لباسشویی از لوازم بسیار پرکاربرد در آشپزخانه است، بهتر است نکات گفته شده را رعایت نمایید تا از خرابی آن جلوگیری نمایید و ناچار به پرداخت هزینه زیاد برای تعمیر آن نباشید.

در صورت بروز مشکل در ماشین لباسشویی خود، می توانید تعمیر آن را به متخصصین مجرب روبراه سرویس بسپارید.

تعمیر کاران مجرب روبراه سرویس در خدمت شما هستند تا بهترین خدمات را در کوتاه ترین زمان ممکن با پایین ترین قیمت و بالاترین کیفیت ارائه دهند. شما عزیزان می توانید جهت ثبت درخواست تعمیرات ماشین لباسشویی خود با پرکردن فرم درخواست تعمیر یا مراجعه حضوری یا از طریق برقراری تماس تلفنی با شماره:۴۴۲۱۹۶۱۹-۰۲۱- ۶۸۲۸۷-۰۲۱ در ارتباط باشید.

درخواست تعمیرات

  • Hidden
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

 

یک نظر

  • محدثه محبی گفت:

    سلام
    بعد از شست و شوی لباس داخل لباسشویی پاکشوما روی لباس ها ی لکه ای مثل لکه روغن پخش میشه
    میشه بگین علت پخش شدن لکه روغن پس از شست و شو بر روی لباس ها چیه؟

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *