identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.

زمان مناسب برای شست و شوی انواع لباس ها در ماشین لباسشویی

Rate this post

زمان مناسب برای شست و شوی انواع لباس ها در ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی، یکی از لوازم پر کاربرد در هر خانه ای است که موجب سهولت در شست و شوی لباس ها و تمیز شدن آسان آن خواهد شد.

در مقالات پیشین به مشکلاتی که ممکن است برای این دستگاه ایجاد شود و نحوه تعمیرات لباسشویی پرداخته شد.

یکی از موضوعات بسیار مهم در شست و شوی لباس در ماشین لباسشویی، زمان مناسب برای شست و شوی هر نوع لباس است.

هر لباسی که در لباسشویی قرار می گیرد، زمان مناسب خاص خود را برای شست و شو دارد ، و اینگونه نیست که زمان شست و شو در ماشین لباسشویی برای همه نوع لباس یکسان باشد.

انتخاب زمان مناسب برای شست و شو در ماشین لباسشویی، سبب می شود که  لباس ها به خوبی تمیز شوند، و کیفیت لباس نیز به دلیل شست و شو افت پیدا نکند.

در واقع می توان گفت انتخاب زمان شست و شو می تواند بر اساس معیار هایی همچون جنس لباس و رنگ لباس ها متغیر باشد. بی توجهی به زمان شست و شوی‌ لباس ها در لباسشویی می تواند برای شما مشکل ساز شود و علاوه بر از بین رفتن بافت لباس و پوسیدگی البسه، به قطعات لباسشویی شما نیز آسیب هایی وارد شود که شما را نیاز به تعمیر لباسشویی بوش نماید. شما می توانید با مراجعه به راهنمای فارسی لباسشویی بوش از زمان مناسب شست و شوی دستگاه و برنامه های آن آگاهی یابید. به همین سبب با مراجعه به راهنمای فارسی دستگاه خود و استفاده اصولی از لوازم خانگی نیازی به تعمیر ظرفشویی بوش نیز نخواهید داشت.

معمولا در دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی، به این موضوع پرداخته شده است، اما ما در این مقاله به شرح کامل این موضوع  خواهیم پرداخت.

 

اهمیت زمان مناسب شست و شو لباس ها در لباسشویی

ممکن است این سؤال که اصلاً زمان مناسب شست و شو لباس چه اهمیتی دارد، برای شما نیز پیش آمده باشد.

ما در این بخش به پاسخ این سوال خواهیم پرداخت. رعایت زمان مناسب شست و شو در لباسشویی، موجب جلوگیری از کمرنگ شدن لباس های شما خواهد شد.

در صورتی که زمان مناسبی را برای شست و شو لباس های خود انتخاب نکنید، ممکن است لباس های تیره در اثر شست و شوی طولانی مدت بور شوند. برای شست و شوی لباس هایی با رنگ های متفاوت، بهترین گزینه می تواند شست و شوی متغیر در لباسشویی باشد. بی شک زمان مناسب برای شست و شو در لباسشویی برای لباس های تیره و روشن متفاوت است.

 

زمان متغیر ماشین لباسشویی چه کاربردی دارد؟

هنگام استفاده از ماشین لباسشویی، زمانی که لباس ها برای شست و شو در دستگاه قرار می گیرند، ماشین لباسشویی مدت زمانی را مشخص می نماید که لباس ها را در آن زمان بشوید. زمان مناسب برای شست و شوی لباس در ماشین لباسشویی به عواملی مانند فشار آب و دمای آب و .. بستگی دارد.

بیشتر بخوانید  نمایندگی لوازم خانگی بوش در شرق تهران

مثلاً در صورتی که فشار آب وارد شده به لباس ها زیاد باشد، مدت زمان مناسب برای شست و شو کاهش می یابد و همچنین در صورتی که فشار آب کم باشد، زمان بیشتری برای شست و شوی لباس ها لازم است.

عامل موثر دیگر در انتخاب زمان مناسب شست و شوی لباس، دمای آب است. دمای مناسب آب، تحت تأثیر عواملی مانند منطقه سکونت و یا فصل و دمای هوا است. با تغییر دمای آب، زمان شست و شوی لباس نیز تغییر پیدا می یابد. از عوامل مؤثر دیگر در انتخاب زمان شست و شوی لباس، می توان به سطح آب داخل ماشین لباسشویی نیز اشاره نمود.

انتخاب مناسب ترین زمان برای شست و شوی لباس در لباسشویی بر اساس جنس و رنگ و نوع لباس متفاوت است.

زمان مناسب برای شست و شوی لباس های معمولی در لباسشویی

مناسب ترین زمان برای شست و شوی لباس های معمولی در ماشین لباسشویی، معمولا ۵۰ دقیقه تا یک ساعت است.

این زمان ممکن است بر اساس اندازه لباس ها و یا برنامه ای که انتخاب می کنید، سریع تر یا آهسته تر شود. در لباس های بسته بندی شده و یا بسیار کثیف نیز ممکن است این زمان طولانی تر شود.

 

زمان مناسب برای شست و شوی لباس های تیره در ماشین لباسشویی

در هنگام شست و شوی لباس های تیره، بهتر است احتیاط نمایید،  زیرا انتخاب مدت زمان نامناسب جهت شست و شوی این نوع لباس ها،  ممکن است موجب از بین رفتن کیفیت در لباس های مورد نظر شما شود. انتخاب زمان مناسب برای شست و شو در لباس های تیره و روشن متفاوت است.

این نوع لباس ها شامل رنگ هایی مانند بنفش، سورمه ای، خاکستری و… است. برای آنکه از نحوه صحیح شست و شو لباس های خود مطمئن شوید، می توانید لباس ها را بر اساس رنگ هایشان جدا نموده و بشویید.

هنگام شست و شوی لباس های تیره در ماشین لباسشویی، بهتر است برنامه شست و شوی کوتاه مدت ماشین لباسشویی را انتخاب نمایید. در شست و شوی لباس های تیره و مشکی، احتمال بور شدن آنها وجود دارد. زمانیکه این نوع لباس ها مدت زمان کمتری در آب باشند، احتمال بور شدن آنها کاهش می یابد.

 

زمان مناسب برای شست و شوی لباس های رنگی در ماشین لباسشویی

هنگام شست و شو لباس های رنگی، در مرحله اول باید آنها را بر اساس رنگ هر کدام جدا نمایید. در این صورت لباس هایی که در یک طیف قرار دارند مانند آبی و سبز پررنگ در یک دسته قرار می گیرند، و لباس هایی که دارای طیف رنگ ملایم تری هستند نیز در دسته دیگر قرار می گیرند.

در صورت دسته بندی لباس ها بر اساس طیف رنگ آنها، زمان مناسب برای شست و شوی هر نوع طیف رنگ را انتخاب می نمایید، و از این که لباس های پررنگ تر به لباس های کمرنگ، رنگ نمی دهد و موجب افت در کیفیت آنها نخواهد شد نیز مطمئن خواهید شد.

بیشتر بخوانید  راهکاری برای از بین بردن لکه های سیاه روی لاستیک درب ماشین لباسشویی

بهتر است لباس های رنگی پس از قرار گرفتن در ماشین لباسشویی، با دمای کمتر و زمان بیشتری نسبت به لباس های تیره شسته شوند. چنانچه لباس های کمرنگ با دمای بالا شسته شوند، آب در الیاف لباس ها بیشتر می شود و موجب کاهش کیفیت در این لباس ها خواهد شد.

 

نتیجه گیری سایت روبراه سرویس

در این مقاله به بررسی زمان مناسب برای شست و شو در انواع لباس ها در ماشین لباسشویی، پرداخته شد. زمان مناسب برای شست و شو در ماشین لباسشویی تحت تأثیر عوامل مختلف و همینطور مدل ماشین لباسشویی است.

زمان مناسب برای شست و شو لباس ها بیش از یک ساعت نمی تواند باشد. این زمان وابسته به رنگ لباس، اندازه و میزان کثیفی آن، متغیر است.  در صورت عدم رعایت این زمان، کیفیت لباس مورد نظر شما کاهش خواهد یافت. جهت ثبت سفارش قطعاتی همچون برد لباسشویی بوش با روبراه سرویس در ارتباط باشید

جهت ثبت تعمیرات برند های مختلف لباسشویی خود و یا  قطعات جانبی ماشین لباسشویی بوش از طریق تماس با شماره ۴۴۲۱۹۶۱۹ و ۶۸۲۸۷ در تهران تماس نمایید

تعمیر کاران مجرب روبراه سرویس در خدمت شما هستند تا بهترین خدمات را در کوتاه ترین زمان ممکن با پایین ترین قیمت و بالاترین کیفیت ارائه دهند. شما عزیزان می توانید جهت ثبت درخواست تعمیرات ماشین لباسشویی خود با پرکردن فرم درخواست تعمیر یا مراجعه حضوری یا از طریق برقراری تماس تلفنی با شماره:۴۴۲۱۹۶۱۹-۰۲۱- ۶۸۲۸۷-۰۲۱ در ارتباط باشید.

درخواست تعمیرات

  • Hidden
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

 

‫7 نظر

  • سارا بهرامی گفت:

    سلام
    در ماشین لباسشویی ۶ کیلویی سامسونگ گذینه self clean زدم پودر لباسشویی هم ریختم ولی لباسی توش نیست
    یک ساعته داره میچرخه ارور میده خاموش روشنم میکنم درست نمیشه
    درشم نمیتونم باز کنم
    مشکلش از چیه؟

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *