identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.

٧ نشانه سوختن موتور جاروبرقی که باید سریعا اقدام به تعمیر دستگاه نمایید!!

نشانه-های-سوختگی-موتور-جاروبرقی
5/5 - (3 امتیاز)

٧ نشانه مهم سوختن موتور جاروبرقی 

وجود سوختگی در موتور جاروبرقی یکی از مشکلات جدی است که ممکن است موجب نگرانی شما شود.

به دلیل اهمیت جاروبرقی در نظافت منزل و کارایی بسیار آن در منزل شما، در صورت سوختن موتور، دستگاه دیگر کارایی قبل را ندارد و دیگر قادر به استفاده از جاروبرقی خود نخواهید بود.

به همین سبب در صورت بروز برخی نشانه ها باید سریعا اقدام به بررسی و تعمیر موتور نمایید تا از نسوختن موتور اطمینان حاصل نموده و در صورت بروز مشکل در موتور نیز هرچه سریع تر اقدام به تعمیر آن نمایید.

ما در این مقاله به بررسی ۷ نشانه سوختن موتور جاروبرقی میپردازیم که در صورت بروز این نشانه ها باید سریعا اقدام به تعمیر تخصصی موتور جاروبرقی خود نمایید.

 

نشانه های‌ سوختن موتور جاروبرقی

آگاهی از نشانه های سوختن موتور جاروبرقی می تواند برای شما بسیار مفید باشد. این آگاهی موجب می شود که در شرایطی که با این نشانه ها روبه رو شدید،

آن را پشت گوش نیندازید و سریعا پیش از آنکه به دستگاه شما آسیب بیشتری وارد شود، به فکر بررسی و تعمیرات ارزان قطعات جاروبرقی خود در محل باشید.

این نشانه ها به شرح زیر است:

  1. خروج صدای نابهنجار از جاروبرقی
  2. داغ شدن بیش از حد بدنه جاروبرقی
  3. خارج شدن بوی سوختگی از جاروبرقی
  4. کاهش مکش جاروبرقی
  5. خاموشی ناگهانی جاروبرقی در حین کار
  6. روشن نشدن دستگاه
  7. خروج گرد و غبار از جاروبرقی

تعمیر-جاروبرقی

 

خارج شدن صدای زیاد از جاروبرقی

یکی از نشانه های سوختن موتور جاروبرقی، تغییر صدای دستگاه است.در صورتی که موتور سوخته و یا در حین سوختن باشد،  در دستگاه خود با صدای بیش از حد و نابهنجار رو به رو خواهید شد.

چنانچه در حین استفاده از جاروبرقی ناگهان متوجه  صدای بیش از حد دستگاه شدید، بهتر است جاروبرقی را از برق بکشید و سریعا با نمایندگی های مجاز تعمیرات جاروبرقی بوش تماس نمایید.

تعمیر موتور جاروبرقی کاری تخصصی و حرفه ای است که در این شرایط بهتر است این کار را به تعمیرکار جاروبرقی بسپارید.

صدای-زیاد-جاروبرقی

 

داغ شدن بیش از حد بدنه جاروبرقی

در صورتی که پس از استفاده از جاروبرقی خود متوجه شدید که بدنه دستگاه به شدت داغ شده است، ممکن است نشان دهنده سوختن موتور جاروبرقی باشد.

داغ شدن بیش از حد دستگاه نشان دهنده مشکلی جدی در جاروبرقی است. در این شرایط ممکن است معیوب شدن سیم جمع کن جاروبرقی بوش موجب سوختن موتور شده باشد.

پس بهتر است سریعا دستگاه خود را خاموش نموده و از برق بکشید و با آرامش بررسی و تعمیر داغ شدن بدنه جاروبرقی سامسونگ را به متخصصین تعمیر جاروبرقی بسپارید.

داغ-شدن-بیش-از-حد-بدنه

 

انتشار بوی ناخوشایند از جاروبرقی

گاهی اوقات ممکن است حین استفاده از جاروبرقی با انتشار بوی ناخوشایند از دستگاه خود مواجه شوید. انتشار بوی ناخوشایند از جاروبرقی در اغلب مواد به دلیل استفاده نادرست و بیش از حد از جاروبرقی است.

بیشتر بخوانید  نکاتی طلایی و کاربردی جهت نگهداری بهتر و افزایش طول عمر یخچال

انتشار بوی ناخوشایند از جاروبرقی می تواند یکی از نشانه های سوختن موتور جاروبرقی باشد. پس در صورتی که با این مشکل مواجه شدید حتما به بررسی موتور جاروبرقی بپردازید.

بوی-ناخوشایند-جاروبرقی

 

کاهش مکش جاروبرقی

اگر از ابتدا به میزان مکش دستگاه خود توجه نموده باشید، ممکن است به مرور با کاهش مکش جاروبرقی خود مواجه شوید. یکی از نشانه های رایج سوختن موتور جاروبرقی، کاهش مکش دستگاه است.

در صورت سوختن موتور، دستگاه قادر به جمع نمودن زباله ها از روی سطوح نخواهد بود و به این شکل جاروبرقی کارایی خود را از دست خواهد داد.

در صورتی که کاهش مکش به دلیل سوختن موتور جاروبرقی نباشد می توانید با چند راهکار ساده  اقدام به افزایش مکش جاروبرقی خود نمایید.

کاهش-مکش-جارو-برقی

 

خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی در حین کار

گاهی ممکن است حین استفاده از جاروبرقی ناگهان دستگاه شما خاموش شود.

این اتفاق بسیار ناخوشایند است زیرا موجب وقفه در امر نظافت منزل می شود.

خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی در حین کار می تواند نشانه سوختن موتور جاروبرقی باشد.

در این شرایط پس از سوختن موتور، فشار زیادی بر روی دستگاه ایجاد شده

و منجر به خاموشی ناگهانی جاروبرقی شده است.

در صورت بروز این مشکل دستگاه خود را از برق بکشید و هرچه سریع تر اقدام به بررسی موتور و عیب یابی جاروبرقی نمایید.

خاموش-شدن-ناگهانی-جاروبرقی

 

روشن نشدن جاروبرقی

یکی از نشانه های رایج سوختن موتور، روشن نشدن جاروبرقی است. سوختن موتور جاروبرقی می تواند مانع از روشن شدن و استفاده از دستگاه شود.

در صورتی که با روشن نشدن جاروبرقی خود مواجه شدید و از سلامت پریز برق و فیوز و سیم جاروبرقی اطمینان حاصل نمودید، به احتمال بسیار زیاد با مشکل سوختگی موتور جاروبرقی مواجه شدید که در این شرایط چاره ای به جز سپردن دستگاه خود به تعمیرکاران مجرب جاروبرقی وجود ندارد.

گاهی نیز ممکن است روشن نشدن جاوبرقی ناشی از معیوب شدن برد جاروبرقی بوش رخ داده باشد. برد مهم ترین قطعه در جاروبرقی است که وظیفه دارد دستور لازم را به سایر قطعات جهت روشن شدن جاروبرقی را صادر کند. اگر برد جاروبرقی معیوب شود بهتر است جهت عیب یابی و تعمیر با نمایندگی جاروبرقی بوش در تهران تماس نمایید.

روشن-نشدن-جاروبرقی

 

خروج گرد و غبار از جاروبرقی

گاهی ممکن است در حین استفاده از جاروبرقی ناگهان متوجه شوید که از جاروبرقی شما گرد و غبار خارج می شود.در این مواقع بهتر است از سلامت فیلتر و پاکت جاروبرقی اطمینان حاصل نمایید و اقدام به نظافت و یا تعویض فیلتر و پاکت جاروبرقی نمایید.

اما توجه نمایید که خروج گرد و غبار از دستگاه نیز میتواند یکی از نشانه های سوختگی موتور جاروبرقی باشد. پس در صورت رفع نشدن این مشکل با تعویض و نظافت پاکت و فیلتر جاروبرقی، حتما اقدام به بررسی موتور جاروبرقی نمایید.

بیشتر بخوانید  بررسی ۴ تفاوت که نشان می دهد خریداری مخلوط کن بهتر است یا غذاساز

خروج-گرد-و-خاک-از-جارو-برقی

 

راهکار هایی طلایی برای جلوگیری از سوختن موتور جاروبرقی

به دلیل کاربرد بسیار زیاد جاروبرقی و همچنین هزینه سنگین خرید و تعمیر قطعات جاروبرقی بهتر است با رعایت برخی نکات ساده تا حد امکان از خرابی جاروبرقی و یا سوختگی موتور جاروبرقی جلوگیری نمایید:

پیش از جارو کشیدن، زباله های درشت را از روی زمین بردارید تا به دستگاه خود آسیب وارد نکنید. برای زمان بسیار طولانی و مداوم از جاروبرقی استفاده نکنید.

در زمان های مشخص اقدام به نظافت و تعویض فیلتر جاروبرقی نمایید در صورت نیاز بهتر است اقدام به خریداری فیلتر هپا جاروبرقی بوش با بهترین قیمت از روبراه سرویس نمایید

پس از اتمام استفاده از دستگاه، کیسه جاروبرقی را تمیز نمایید به هیچ عنوان در ساعات اوج مصرف از جاروبرقی خود استفاده نفرمایید.

در صورت بروز هرگونه مشکل در جاروبرقی خود تعمیر آن را به نمایندگی روبراه سرویس در محل بسپارید.

افزایش-طول-عمر-جاروبرقی

 

نتیجه گیری سایت روبراه سرویس

در این مقاله به بررسی ۷ نشانه رایج سوختن موتور جاروبرقی پرداختیم.

این مشکلات شامل صدای زیاد جاروبرقی، خروچ گرد و غبار، خروج بوی ناخوشایند، کاهش مکش، داغ شدن بیش از حد و … می شود و به راهکار هایی برای جلوگیری از سوختن موتور جاروبرقی نیز پرداختیم.

در صورت بروز این نشانه ها در جاروبرقی خود، به هیچ عنوان از دستگاه استفاده نکنید.

و این مشکل را پشت گوش نیندازید و هرچه سریع تر اقدام به تعمیر موتور و یا در صورت نیاز تعویض قطعات جاروبرقی بوش نمایید.

تعمیر کاران مجرب روبراه سرویس در خدمت شما هستند تا بهترین خدمات را در کوتاه ترین زمان ممکن با پایین ترین قیمت و بالاترین کیفیت ارائه دهند. شما عزیزان می توانید جهت ثبت درخواست تعمیرات جاروبرقی خود با پرکردن فرم درخواست تعمیر لوازم خانگی بوش، سامسونگ، زیمنس و ال جی و یا مراجعه حضوری یا از برقراری تماس تلفنی با شماره:۴۴۲۱۹۶۱۹-۰۲۱- ۶۸۲۸۷-۰۲۱ با نمایندگی تعمیرات بوش در شرق تهران در ارتباط باشید. 

درخواست تعمیرات

  • Hidden
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *