identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.

دلیل داغ شدن لباس در ماشین لباسشویی

داغ-شدن-لباس-ها-در-لباسشویی

فهرست مطالب

5/5 - (10 امتیاز)

چرا لباس های موجود در ماشین لباسشویی داغ می شوند؟

یکی از شایع ترین مشکلاتی که مشتریان روبراه سرویس جهت رفع آن درخواست تعمیر ماشین لباسشویی بوش را دارند، چروک شدن لباس و داغ بودن لباس در انتهای کار ماشین لباسشویی می باشد. در این مقاله شما را با علت های داغ شدن بیش از حد لباس ها در لباسشویی بوش آشنا کردیم. داغ شدن لباس ها در لباسشویی پیامد های ناگواری مانند چروک شدن لباس ها و ایجاد مشکل درون دستگاه را به همراه دارد. بنابراین لازم است در این شرایط سریعا اقدام به بررسی نصب اصولی لباسشویی بوش و عیب یابی سنسور المنت دستگاه نمایید و در صورت بروز مشکل در این قطعه سریعا این قطعه را به صورت اورجینال از روبراه سرویس خریداری نمایید. روبراه سرویس با مجرب ترین تعمیرکاران اقدام به ارائه خدمات مرتبط با تعمیر ظرفشویی بوش و لباسشویی در محل شما می نماید.

ما در این مقاله سعی داریم به علت هایی که باعث پدید آمدن این مشکل می شود بپردازیم و همچنین راه کار هایی را برای رفع این مشکل خدمت شما عزیزان ارائه کنیم.

 

آیا همیشه در انتهای کار ماشین لباسشویی لباس ها باید خنک باشد ؟؟؟

ماشین لباسشویی ها با هر برنامه و هر دمای آب (صفر الی ۶۰ درجه) که باشد آخرین مرحله برنامه یعنی آبکشی را با آب سرد انجام می دهد و در انتهای کار ماشین لباسشویی لباس های شسته شده باید کاملا خنک باشد.

پس در صورت داغ بودن لباس های خود پس از شستشو جهت تعمیر حرفه ای ماشین لباسشویی در تمامی نقاط تهران  اقدام به بررسی موارد زیر نمایید:

اتصال به آب گرم :

 

 

یکی از اصلی ترین علت هایی که باعث داغ بودن لباس در انتهای کار ماشین لباسشویی خواهد شد نصب اشتباه می باشد. علت داغ شدن آب ماشین لباسشویی هم می تواند همین باشد.

منظور از نصب اشتباه چیست ؟

یکی از موارد نصب اشتباه اتصال آب ورودی ماشین لباسشویی به شیر آب گرم می باشد و در هر صورت چه در شستشو و چه در مرحله آبکشی آب ماشین لباسشویی گرم خواهد بود و در انتهای کار لباس ها گرم تحویل داده می شود .

 

 

جدا از اینکه اتصال آب ماشین لباسشویی به آب گرم می تواند مشکلاتی را برای خود دستگاه ایجاد کند لباس ها نیز پس از چندین بار شستشو و حتی برخی از لباس ها به علت جنسی که دارند در یکبار شستشو آسیب می بینند زیرا برخی از لباس ها به علت جنسی که دارند باید با دمای آب پایین شسته شوند. داغ و چروک بودن لباس در پایان کار ماشین لباسشویی نیز ریشه در همین مسئله دارد.

برای بررسی این مشکل فقط کافیست دکمه شروع به کار ماشین لباسشویی خود را روی یکی از برنامه ها فشرده و مقداری جاپودری ماشین لباسشویی را خارج کنید و حرارت آب ورودی را بررسی نمایید که آب ورودی گرم است یا خیر؟

بیشتر بخوانید  علت گرم یا داغ شدن بیش از حد کمپرسور یخچال چیست؟

 

 

 

در صورت گرم بودن آب باید نسبت به تعویض ورودی آب اقدام کنید و در صورتیکه آب ورودی سرد باشد باید دلایل دیگر  همچو برد لباسشویی بوش را مورد بررسی قرار دهید که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. مشکلات رایج در ماشین لباسشویی را برای شما برطرف می کنیم.

 

 

 

 

توجه : این مورد برای ماشین لباسشویی هایی هست که فقط یک ورودی آب دارند در صورت دو ورودی بودن ماشین لباسشویی احتمال اینکه ورودی آب را برعکس متصل شده باشد نیز هست که برای بررسی این مشکل نیز باید ورودی آب را برعکس کنید و پس از شستشو نتیجه را بررسی کنید که در صورت رفع شدن مشکل مشخص می شود که ورودی آب به صورت برعکس بسته شده بوده است. آیا ماشین لباسشویی خودش آب را گرم میکند؟

 

 

 

سنسور المنت

 

 

 

 

 

المنت ماشین لباسشویی قطعه ای بسیار مهم در دستگاه شما می باشد که وظیفه گرم کردن آب را بر عهده دارد، در کنار این المنت قطعه ای دیگر وجود دارد به نام سنسور المنت که در صورت رسیدن دمای آب به دمای تنظیم شده با ارسال سیگنال به برد اصلی اطلاع دهد تا از قسمت برد ماشین لباسشویی دستور متوقف شدن را به المنت ارسال شود. یکی از دلایل و علل داغ شدن بدنه ماشین لباسشویی نیز همین المنت است.

 

در صورت خرابی سنسور المنت، دستور توقف به المنت ارسال نشده و المنت مدام جهت گرم کردن آب کار می کند و دمای آب بسیار بالا می رود.

اما در صورت وجود مشکل در سنسور المنت فقط گرمای بیش از حد در حین شستشو حس می شود و شیشه ماشین لباسشویی بشدت گرم می شود و در انتهای کار به علت آبکشی با آب سرد لباس ها باید خنک باشد مگر اینکه برد ماشین لباسشویی دچار مشکل شده باشد و در حین آبکشی نیز برد المنت را وادار به فعالیت کند. علت علت داغ شدن موتور ماشین لباسشویی نیز ممکن است همین فشار بیش از حد باشد!

برای بررسی مشکل در سنسور المنت و برد اصلی حتما باید از سرویس کار متخصص ماشین لباسشویی ال جی کمک گرفته شود تا با لوازم و قطعات جانبی ماشین لباسشویی را مورد بررسی دقیق را صورت دهند.

 

نتیجه گیری سایت روبراه سرویس

در این مقاله به بررسی علت های رایج داغ شدن لباس ها پس از اتمام کار ماشین لباسشویی پرداخته شد.

در صورتی که با رعایت موارد فوق مشکل دستگاه شما رفع نشد بهتر است عیب یابی و تعمیر ارزان ماشین لباسشویی در محل را به تعمیرکاران مجرب روبراه سرویس بسپارید.

تعمیر کاران مجرب روبراه سرویس در خدمت شما هستند تا بهترین خدمات را در کوتاه ترین زمان ممکن با پایین ترین قیمت و بالاترین کیفیت ارائه دهند. شما عزیزان می توانید جهت ثبت درخواست تعمیر خشک کن بوش و تعمیر لباسشویی گگنو، زیمنس، بوش، سامسونگ، ال جی و اسنوا با پرکردن فرم درخواست تعمیر  یا مراجعه حضوری یا از برقراری تماس تلفنی با شماره:۴۴۲۱۹۶۱۹-۰۲۱- ۶۸۲۸۷-۰۲۱ در ارتباط باشید. 

بیشتر بخوانید  ارور های ماشین ظرفشویی بوش + راه حل

 

 

جهت هرگونه مشاوره رایگان و یا درخواست خدمات می توانید از طریق پل های ارتباطی زیر اقدام نمایید:

 

تلفن:

۰۲۱-۴۴۲۱۹۶۱۹

 

 

 

واتساپ/همراه:

۰۹۱۲۳۷۶۹۲۳۴

 

 

اینستاگرام:

 

 

تکمیل فرم :

درخواست تعمیرات

  • Hidden
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

 

 

رضایت شما آینده ماست

 

سوالات متداول و رایج

آیا همیشه در انتهای کار ماشین لباسشویی لباس ها باید خنک باشد ؟؟؟

ماشین لباسشویی ها با هر برنامه و هر دمای آب (صفر الی 60 درجه) که باشد آخرین مرحله برنامه یعنی آبکشی را با آب سرد انجام می دهد و در انتهای کار ماشین لباسشویی لباس های شسته شده باید کاملا خنک باشد.

منظور از نصب اشتباه ماشین لباسشویی چیست ؟

یکی از موارد نصب اشتباه اتصال آب ورودی ماشین لباسشویی به شیر آب گرم می باشد و در هر صورت چه در شستشو و چه در مرحله آبکشی آب ماشین لباسشویی گرم خواهد بود و در انتهای کار لباس ها گرم تحویل داده می شود .

سنسور المنت ماشین لباسشویی چیست و چرا داغ می شود؟

 ماشین لباسشویی ها دارای المنت می باشند و المنت وظیفه گرم کردن آب را بر عهده دارد، در کنار این المنت قطعه ای دیگر وجود دارد به نام سنسور المنت که در صورت رسیدن دمای آب به دمای تنظیم شده با ارسال سیگنال به برد اصلی اطلاع دهد تا از قسمت برد ماشین لباسشویی دستور متوقف شدن را به المنت ارسال شود. یکی از دلایل و علل داغ شدن بدنه ماشین لباسشویی نیز همین المنت است.

سنسور المنت اگر درست کار نکند چه می شود؟

اما در صورت وجود مشکل در سنسور المنت فقط گرمای بیش از حد در حین شستشو حس می شود و شیشه ماشین لباسشویی بشدت گرم می شود و در انتهای کار به علت آبکشی با آب سرد لباس ها باید خنک باشد مگر اینکه برد ماشین لباسشویی دچار مشکل شده باشد و در حین آبکشی نیز برد المنت را وادار به فعالیت کند. علت علت داغ شدن موتور ماشین لباسشویی نیز ممکن است همین فشار بیش از حد باشد!

 

 

 

‫2 نظر

  • اسماعیل گفت:

    خیلی مقاله آموزنده ای بود ممنونم. مطلب خوبی یاد گرفتم

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *