identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

5/5 - (3 امتیاز)

ماشین ظرفشویی یکی از لوازم خانگی شده است که امروزه نیاز به آن خیلی بیشتر و گسترده تر نسبت به قبل شده است و اغلب مردم به این نتیجه رسیده اند که این وسیله چقدر برای یک خانه مفید است و چقدر باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می شود و نه تنها باعث شستشوی بهداشتی تر می شود. بلکه یکی از کارهای کسل کننده را (ظرف شستن با دست) حذف می کند.

ماشین ظرفشویی تا کنون بالای ۱۸۰ مدل در برندها و اندازه های مختلف ساخته شده است که همانند لوازم دیگر و حتی بیشتر کیفت آن خیلی مهم است و عدم انتخاب صحیح هنگام خرید علاوه بر اینکه کمکی نمی کند بلکه دردسرهایی را برای ما ایجاد می کند. تعمیر ماشین ظرفشویی بوش یکی از پرتقاضاترین خدمات در تهران است.

روبراه سرویس در این مقاله سعی دارد با بررسی انواع برندهای ماشین ظرفشویی موجود در بازار را با توجه به کیفیت و نوع نیاز شما دوستان به شما معرفی کرده و شما عزیزان را از این سر درگمی که هنگام خرید ماشین ظرفشویی به آن دچار می شوید خلاص کند.

 

ماشین های ظرفشویی

هم اکنون در ماه های آخر سال هستیم و معمولا تقاضا و خرید لوازم خانگی بخصوص ماشین ظرفشویی در اواخر سال بیشتر خواهد شد پس با دقت به این مقاله روبراه سرویس دقت نمایید تا به راحتی بتوانید با آگاهی کامل اقدام به خرید ماشین ظرفشویی خود کنید .

ماشین ظرفشویی همانند یخچال از دسته لوازمی است که چندین سال در خانه ها کار می کند و خیلی کم اقدام به تعویض آن می شود پس باید تمامی مواردی که نیاز است را به خوبی مورد بررسی قرار دهید که سال ها از خرید این دستگاه مهم آسوده باشید و به فکر عوض کردن آن نباشید.

 

 

 

اولین موردی که باید به آن دقت داشت نیازی است که از ماشین ظرفشویی داریم .

یعنی باید ببینیم ماشین ظرفشویی که میخواهیم وارد خانه کنیم برای چه تعداد نفرات قرار است کار کند و روزانه چه تعداد ظرفی قرار است درون آن قرار داده شود.

 

ماشین ظروفشویی ها سه دسته اند :

  • ماشین ظرفشویی رومیزی
  • ماشین ظرفشویی ایستا یا مبله
  • ماشین ظرفشویی توکار

 

 

 

ماشین ظرفشویی های رومیزی

معمولا ۶ تا ۸ نفره می باشند و گنجایش آن بین ۷۰ تا ۱۰۸ پارچه ظرف می باشد

منظور از پارچه : بشقاب، دیس، قاشق، چنگال، لیوان و… می باشد که در ماشین های ظرفشویی متفاوت است 

این مدل از ماشین ظرفشویی بیشتر برای خانواده های کم جمعیت بین یک تا سه نفر که خیلی هم درگیر میهمانی دادن نیستند کاربرد دارد.

ماشین ظرفشویی های رومیزی نسبت به ماشین ظرفشویی های ایستا قیمت پایین تری دارد و اگر واقعا در دراز مدت به جمعیت خانواده شما اضافه نخواهد شد یا اینکه نیاز به فضای بیشتر در ماشین ظرفشویی نخواهید داشت این نوع از ماشین ظرفشویی ها گزینه خوبی است و جدا از قیمت پایین تر و فضایی که از آشپزخانه شما می گیرد باعث کاهش مصرف انرژی نیز می شود.

بیشتر بخوانید  بررسی 3 عامل اصلی عدم تخلیه آب در ماشین ظرفشویی

با این ماشین ظرفشویی شما میتوانید روزانه دستگاه را روشن کنید و نیازی نیست چندین روز صبر کنید تا دستگاه کاملا از ظرف پر شود.

 

نکته مهم :

سعی کنید اگر ماشین ظرفشویی رو میزی دارید برای صرفه جویی در هزینه از ژل یا پودر به جای قرص استفاده کنید 

از آنجایی که قرص ها برای ماشین ظرفشویی های مبله طراحی شده شما می توانید ژل یا پودر را بسته به حجم ظروف دستگاه خود استفاده کنید تا در مصرف شوینده صرفه جویی شده باشد.

 

 

ماشین ظرفشویی ایستا یا مبله

ماشین ظرفشویی ایستا موجود در بازار بین ۱۲ نفره تا ۱۴ نفره می باشد و اینجا هم گنجایش بین ۱۴۰ تا ۱۶۵ ظرف می باشد.

این مدل از ظرفشویی نسبت به رومیزی ها ویژگی های بیشتری دارد و میشه گفت با افزایش جمعیت خانواده یا بیشتر شدن ظروف نیاز به تعویض کردن دستگاه را نداریم .

اما باید به این مسئله نیز توجه داشت آیا فضای کافی برای قرار دادن ماشین ظرفشویی ایستا که معمولا در اندازه های ۶۰ در ۶۰ می باشد وجود دارد؟

خیلی از مشتریان عزیز از کمبود جا در آشپزخانه که باعث محدودیت در خریدشان شده و به اجبار اقدام به خرید ماشین ظرفشویی رومیزی شده اند گلایه دارند و گاهی برای یک میهمانی چندین بار ماشین ظرفشویی خود را به کار می اندازند که این عامل باعث فشار به دستگاه و ایجاد مشکل می شود.

از این بابت ماشین ظرفشویی های ایستا کاملا نیازهای هر خانه را در آینده فراهم خواهد کرد

 

 

 

ماشین ظرفشویی توکار

این نوع از ماشین ظرفشویی کاملا مشابه ماشین ظرفشویی های ایستا یا مبله است با این تفاوت که بخش زیادی از آن و یا گاهی تمام دستگاه پنهان است و همانند بقیه درب های کابینت آشپزخانه شما خواهد شد .

 

 

البته در اکثر مدل ها برای ماشین ظرفشویی های توکار قابلیتی قرار داده اند که مراحل شستشو را

روی زمین جلوی دستگاه به شما نمایش می دهد .

 

این مدل معمولا مورد استقبال کسانی قرار می گیرد که علاقه دارند بین لوازم آشپزخانه منزلشان و کابینت ها هماهنگی بیشتری ایجاد کنند.

 

 

 

فضای مناسب برای نصب ماشین ظرفشویی

حتما به این مورد توجه داشته باشید که آیا محلی مناسب جهت نصب ماشین ظرفشویی در آشپزخانه شما وجود دارد ؟

ماشین ظرفشویی به ورودی آب (در ۹۰درصد مواقع آب سرد) محلی برای تخلیه آب و یک پریز برق احتیاج دارد .

با اینکه امکان اضافه کردن شلنگ به ورودی و خروجی ماشین ظرفشویی وجود دارد اما در نظر داشته باشید اضافه کردن شلنگ احتمال نشتی را بالابرده و حتی گاهی طولانی شدن بیش از حد شلنگ تخلیه باعث فشار زیاد به پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی می شود. بنابراین بهتر است برای آماده کردن محل نصب در صورت نیاز لوله کشی و تاسیسات کامل انجام شود که نیازی به اضافه کردن شلنگ نداشته باشیم.

بیشتر بخوانید  علت سرو صدای زیاد ماشین ظرفشویی و راهکار های رفع آن

 

راهنمای فارسی لوازم خانگی

 

مدل و کارایی ماشین ظرفشویی

مهمترین بخش و اصلی ترین موردی که در رابطه با آن توضیح خواهیم داد مدل ماشین ظرفشویی و کارایی آن است

ماشین ظرفشویی ها در برندها و مدل های مختلفی تولید شده است

باید به این نکته توجه داشت که آیا ماشین ظرفشویی مد نظر ویژگی های زیر را دارد؟

  • گارانتی معتبر
  • شستن ظروف پر چرب
  • قابلیت شستشوی سریع ظروف
  • آبکشی تنها با آب سرد
  • سیستم خشک کن اضافه

(برخی از ظروف با توجه به جنسی که دارد برای بهتر خشک شدن نیاز به خشک کن اضافه دارند)

  • رده مصرف انرژی مناسب (ترجیحا A به بالا)
  • قابلبت تنظیم ارتفاع سبد ها برای قرار دادن ظروف بزرگتر
  • کیفت مناسب اجزای داخلی که در اثر آب و شوینده به مرور زمان خورده نشود
  • ویژگی نیمه شو یا Half/load
  •  ظاهر دستگاه

 

این موارد که شاید هنگام خرید به آن خیلی توجه نشود و یا بخاطر شلوغی و مشغله زیاد فراموش شود اصلی ترین مواردی است که با توجه داشتن به آن رضایت کامل و آسودگی را با خرید این دستگاه حس خواهید کرد .

ماشین ظرفشویی ها هرچه جدید تر می شود کارایی و آپشن های آن نیز بیشتر می شود ولی باید توجه داشت که زیاد بودن برنامه و گرانقیمت بودن دستگاه دلیل با کیفیت بودن آن دستگاه نمی شود.

 

برند

شاید هرگاه در جمعی سوال شود که ماشین ظرفشویی چه برندی خوب است.

تا سوال کامل مطرح نشده یک نفر میگوید بوش !!!

 

 

آیا بوش در تولید ماشین ظرفشویی بهترین است ؟

باید بگوییم با توجه به تجربه و نظرسنجی ها ماشین ظرفشویی بوش در ایران رده اول را به خود اختصاص داده است که در مقاله های بعدی ویژگیهای جالب و شگفت آور این برند را به طور گسترده تر برای شما شرح خواهیم داد .

ماشین ظرفشویی بوش در تمام دنیا امتحان خود را پس داده است و در فروش و استقبال رده اول را در کشور به خود اختصاص داده است و همچنین این برند از ماشین ظرفشویی از اولین ماشین ظرفشویی های تولید شده در دنیا می باشد و قدمت بالایی دارد.

چند مورد از مهمترین ویژگیهای ماشین ظرفشویی بوش را برای شما نام خواهیم برد:

  • پاک کردن سخت ترین چربی ها از ظروف
  • یرخورداری از با کیفیت ترین قطعات همچون پمپ تخلیه ظرفشویی بوش
  • از بین بردن خیلی خوب باکتری ها
  • مصرف آب کمتر نسبت به بقیه ماشین ظرفشویی ها

 

ماشین ظرفشویی بکو

با اینکه این مدل از ماشین ظرفشویی دست کمی از ماشین ظرفشویی بوش ندارد و همچنین از نظر فنی کیفیت بالایی دارد و طراحی و ویژگیهای این برند ماشین ظرفشویی تقریبا میشه گفت با بوش یکسان است ولی در بازار به اندازه بوش و الجی شناخته شده نمی باشد و در فروش نسبت به خیلی از برندهای دیگر رده پایین تری دارد 

بیشتر بخوانید  خطای E24 ظرفشویی بوش

 

اما ماشین ظرفشویی الجی در میان ماشین های ظرفشویی موجود در بازار کشور در رده دوم قرار دارد

مزایای ماشین ظرفشویی LG:

  • صدای کم
  • مصرف کم
  • قیمت پایین تر

 

تعمیر لوازم خانگی بکو

 

ماشین ظرفشویی سامسونگ 

برند سامسونگ هم یکی از پر فروش ترین ماشین های ظرفشویی حال حاضر می باشد که با اضافه کردن فناوری جدید watre wall در ماشین ظرفشویی های جدیدش نوعی انقلاب در صنعت ماشین ظرفشویی به حساب می آید.

 

 

فناوری watre wall یا دیوار آبی با رفت و آمد بازوهای آب پاش به عقب و جلو به هر ۴ طرف کابین و تمام نقاط آب رسانی می کند.

اگر در خرید ماشین ظرفشویی بین برندهای معروف و پر فروش اعم از الجی، بکو، بوش، سامسونگ سردرگم شده اید با یک نگاه کلی میتوان گفت ترتیب کیفیت و کارایی ماشین ظرفشویی با توجه به تجربیات و نظرسنجی ها به ترتیب زیر می باشد:

  1. بوش
  2. بکو 
  3. الجی 
  4. سامسونگ

 

تعمیر قهوه ساز ال جی | تعمیر اسپرسو ساز ال جی

 

در کنار این ها برندهای متفاوت دیگری وجود دارد همانند : میله، مجیک، دوو، ایندزیت، باگنش و … که در آینده ای نه چندان دور در این باره نیز برای شما دوستان عزیز مطالب آماده خواهیم کرد.

جهت ثبت درخواست تعمیر ظرفشویی بوش در تهران و یا خرید جرم گیر ظرفشویی بوش و یا قطعات جانبی اورجینال لوازم خانگی با شماره های ۴۴۲۱۹۶۱۹-۰۲۱ و ۶۸۲۸۷-۰۲۱ تماس نمایید

 

رضایت شما آینده ماست

 

علت خرابی بلبرینگ های ماشین لباسشویی

تعمیر یخچال فریزر ال جی تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *