identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.

چرا ماشین لباسشویی آب را گرم نمی کند؟

Rate this post

دلیل گرم نشدن آب ماشین لباسشویی

 

اگر تصور شما هم از گرم نکردن آب ماشین لباسشویی چک کردن درب لباسشویی است یک تصور غلط و اشتباه است چرا که ماشین لباسشویی دارای پوشش عایق پلاستیکی است که گرما را به درب ماشین لباسشویی منتقل نمی‌کند.
ماشین لباسشویی‌های امروزی دارای سنسور دمایی هستند و دما را روی صفحه نمایشگر نمایش می دهند و از این طریق شما نیز می‌توانید درجه حرارت آب را تعیین کنید.
حال اگر به این نتیجه رسیدید که ماشین لباسشویی شما آب را گرم نمی کند باید به دنبال دلایل و راهکارهایی برای برطرف کردن آن باشید از جمله دلایلی که باعث گرم نشدن آب ماشین لباسشویی می شوند:

 

  • خراب بودن المنت ماشین لباسشویی
  • خراب بودن سنسور دما یا ترموستات ماشین لباسشویی
  • خراب بودن تایمر یا برد الکتریکی ماشین لباسشویی

 

خراب بودن المنت ماشین لباسشویی

اگر ماشین لباسشویی شما امروزی و جدید و مدرن باشد خرابی المنت را به شما گزارش می‌دهد. اگر به هر دلیلی المنت ماشین لباسشویی خراب شده باشد شستشو متوقف شده و یک پیغام یا یک ارور بر روی صفحه نمایشگر لباسشویی شما ظاهر می شود و مشخص می کند که المنت دستگاه شما خراب شده و در نتیجه آب را گرم نمی کند.
عملکرد کد خطا به این شکل است که اگر آب به اندازه کافی گرم نشود یا اینکه بیش از حد گرم شود پیغام خطا روی صفحه نمایشگر نشان داده می شود حال اگر ماشین لباسشویی شما قدیمی باشد و با تایمر مکانیکی و الکتریکی کنترل شود و در این حین اگر المنت کار نکند و خراب باشد دستگاه قادر به تشخیص این مشکل نخواهد بود و به شستشوی لباس ها ادامه خواهد داد بنابراین باید برای پیدا کردن این مشکل روش دیگری را امتحان کنید.

چرا بدنه ماشین لباسشویی داغ می کند؟

 

خراب بودن سنسور دما یا ترموستات ماشین لباسشویی

یکی دیگر از دلایل گرم نشدن آب ماشین لباسشویی خراب بودن ترموستات است .در واقع ترموستات، المنت را کنترل می‌کند و اگر خراب باشدهیچ ارتباطی بین آب و المنت برقرار نشده و آب نیز گرم نمی شود این مشکل در لباسشویی های امروزی با نمایش کد خطا در صفحه نمایشگر قابل مشاهده است و در لباسشویی های قدیمی تر با استفاده از اهم متر می توان از وجود چنین مشکلی باخبر شد.

 

خراب بودن تایمر یا برد الکتریکی ماشین لباسشویی

 

خراب بودن تایمر یا برد لباسشویی بوش یکی دیگر از دلایل گرم نشدن آب ماشین لباسشویی است هیدروستات در واقع وظیفه تنظیم میزان آب مخزن را به عهده دارد و زمانی که آب به اندازه کافی وارد دستگاه شد جریان آب را قطع میکند

 

وجود مشکلی در شیلنگ آب گرم از علت های گرم نکردن آب در ماشین لباسشویی

 

بیشتر بخوانید  خطای E24 ظرفشویی بوش

بعضی از ماشین‌های لباسشویی تنها از طریق یک شلنگ به آب شهری (لوله کشی) وصل می شوند اما بعضی دیگر از لباسشویی ها از طریق دو شلنگ مجزا به آب لوله کشی وصل می شوند و در واقع یک شلنگ مجزا برای آب گرم دارند .در این حین ممکن است مشکلاتی برای شلنگ آب گرم ماشین لباسشویی پیش می آید
شلنگی که برای ماشین لباسشویی به کار برده می شود باید از نوع مرغوب انتخاب شود این شلنگ ها معمولا طولی بین یک تا یک و نیم متر دارند سر راه ورودی شلنگ معمولاً فیلتری وجود دارد که مانع ورود رسوبات به داخل شلنگ  میشود گاهیمیزات رسوبات به حد زیادی است که مقداری از آنها باید وارد شلنگ شده و باعث بروز مشکل برای ماشین‌لباسشویی می‌شوند در چنین شرایطی بهتر است که فیلتر ورودی را تعویض کنید.

در این مقاله شما را با علت های اصلی گرم نشدن آب در لباسشویی آشنا کردیم. در صورت گرم نشدن آب، لباس های شما به خوبی تمیز نخواهد شد و ممکن است بافت لباسشویی دچار مشکل شود. بنابراین جهت رفع این مشکل و تعمیر لباسشویی بوش لازم است اقدام به بررسی المنت، سنسور دما یا ترموستات و برد یا تایمر لباسشویی نمایید. علاوه بر آن اگر ماشین ظرفشویی شما نیز در حین کار آب را گرم نمی کند و شما با انبوهی ظروف کثیف مواجه شدید، جهت ثبت درخواست تعمیر ظرفشویی بوش در تهران می توانید با شماره ۶۸۲۸۷-۰۲۱ در تهران تماس نمایید.

روبراه سرویس با داشتن سالها تجربه در زمینه خدمات تخصصی لوازم خانگی در کشور بهمراه ده ها سرویسکار متخصص، مجرب و کار آزموده در کنار هم میهنان عزیز می باشد که در سریع ترین زمان ممکن و منصفانه ترین هزینه حتی در تعطیلات نیز نسبت به رفع هود آشپزخانه شما اقدامات لازم را انجام دهند.

 

 

جهت هرگونه مشاوره رایگان و یا درخواست خدمات می توانید از طریق پل های ارتباطی زیر اقدام نمایید:

 

تلفن:

 

درخواست تعمیرات

  • Hidden
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

 

 

رضایت شما آینده ماست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *