identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.

راهکارهای استفاده از خشک کن و آشنایی با اصطلاحات آن

5/5 - (1 امتیاز)

راهکارهای استفاده از خشک کن و آشنایی با اصطلاحات آن

در مقالات پیشین به مزایای استفاده از خشک کن پرداخته شد. آموزش نحوه استفاده از خشک کن لباسشویی به دلیل اهمیتی که در افزایش سرعت خشک کردن لباس های شما دارد، بسیار حائز اهمیت است. یادگیری طریقه استفاده از خشک کن، به شما کمک می کند تا در کمترین زمان، لباس های خود را کاملا خشک نمایید.

در صورتی که در مناطق مرطوب زندگی می کنید و یا فضای کافی برای خشک نمودن لباس های خود ندارید، استفاده از خشک کن می تواند برای شما بسیار مفید باشد. به همین دلیل، ما در این مقاله، به نحوه استفاده از انواع خشک کن ها و آشنایی با اصطلاحات رایج آن می پردازیم.

 

انواع خشک کن

خشک کن های موجود در لباسشویی انواع مختلفی دارد. خشک کن ها از نظر ظاهر دارای یک شکل دورانی شکل هستند،و عملکرد آن ها به این طریق است که هوای گرم را به صورت خشک، در داخل دستگاه، به گردش در می آورند. و به این شکل لباس ها را خشک می نمایند. تفاوت بین خشک کن ها بر اساس عملکرد آن ها است. خشک کن می تواند تشخیص دهد که بر اساس جنس و سایز لباس ،نوع خشک کردن آن را مشخص نماید.

 

اصطلاحات رایج خشک کن در لباسشویی

بر روی ماشین لباسشویی، اصطلاحاتی مربوط به خشک کن قرار دارد که آشنایی با این اصطلاحات، باعث تسهیل در عملکرد شما خواهد شد.

  • spin: خشک کن
  • Rinse + spin: آبکشی+ خشک کن
  • Dry: خشک کن صد در صد
  • Wash + Dry: شست و شو و خشک کن
  • No spin: بدون خشک کن
  • Dry only: خشک کن تنها
  • Cupboard Dry: خشک کردن پارچه های نخی و کتان
  • Eco dry: خشک کردن اقتصادی

 

ممکن است در شرایطی قرار بگیرید که خودتان لباس را بشویید، و بخواهید فقط از لباسشویی برای خشک نمودن لباس هایتان استفاده نمایید.

در مقالات پیشین به این موضوع که چگونه فقط از خشک کن لباسشویی استفاده کنیم، پرداخته شد. اگر از خشک کن، به درستی استفاده نکنید و اطلاعاتی از آن نداشته باشید، ممکن است به لباس هایتان آسیب وارد شود و دچار مشکلاتی شوید. پس رعایت نکات گفته شده و آشنایی با اصطلاحات خشک کن بسیار اهمیت دارد.

برای استفاده از خشک کن تنها کافی است، هر کدام از اصطلاحات فوق که مورد نظرتان است را انتخاب نمایید،  سپس دکمه ولوم لباسشویی را بر روی آن قرار داده، و دمای خشک کن را تنظیم نمایید و در نهایت کلید استارت را فشار دهید.

 

نکاتی برای افزایش طول عمر خشک کن لباسشویی

در مقالات پیشین به بررسی نکات استفاده از خشک کن پرداخته شد. در این بخش به نکاتی برای حفظ ایمنی و طول عمر خشک کن می پردازیم.

  • پیش از آنکه لباس را برای خشک نمودن در داخل خشک کن لباسشویی بیندازید،
بیشتر بخوانید  آشنایی با ۷ علت اصلی وارد نشدن آب به ظرفشویی و راهکار حل این مشکل

حتما آب موجود در لباس شسته شده را کامل بچکانید، تا جای ممکن لباس خیس را داخل خشک کن نیندازید.

  • به هیچ عنوان لباس را مچاله شده در داخل خشک کن قرار ندهید،

در شرایطی که لباس مورد نظرتان بلند است،  بهتر است به صورتی در داخل خشک کن قرار دهید که مچاله یا جمع شده نباشد. اگر لباس را به شکل مچاله شده در داخل خشک کن قرار دهید،  لباس مورد نظرتان به خوبی خشک نخواهد شد.

  • هیچ وقت خشک کن را به صورت کامل پر نکنید،

چون در این صورت فضای کافی جهت خشک نمودن لباس ها وجود نخواهد داشت. اگر می خواهید لباس های شما به صورت کامل در خشک کن خشک شوند،  بهتر است خشک کن را به هیچ عنوان پر نکنید. در صورتی که لباس های شما زیاد بودند نیز می توانید به دفعات بیشتری از خشک کن استفاده نمایید.

  • در هنگام خشک نمودن لباس، حتما به جنس و ضخامت لباس توجه نمایید.

شما می توانید لباس هایی که دارای ضخامت و جنس یکسان هستند،  مانند یک بلوز و روسری را با هم در داخل خشک کن بیندازید، اما اگر می خواهید اقدام به خشک نمودن رو تختی یا پتو یا ملحفه نمایید،  باید آنها را جدا جدا خشک نمایید چون در غیر اینصورت پارچه و لباس های مورد نظرتان خشک نمی شود و به دستگاهتان نیز آسیب وارد می شود.

 

نتیجه گیری سایت روبراه سرویس

در این مقاله به بررسی نحوه استفاده از خشک کن و آشنایی با اصطلاحات رایج آن و نکاتی برای افزایش طول عمر و ایمنی خشک کن پرداختیم.  آشنایی با امکانات خشک کن و طریقه استفاده از آن و رعایت نکات ایمنی، باعث استفاده بهتر از خشک کن می شود،

به این صورت به دستگاه و لباس هایتان آسیبی وارد نخواهد شد،  و احتیاج به پرداخت هزینه سنگین برای خرید لباس و تعمیر دستگاه نیز نخواهید داشت.  اگر در حین کار با خشک کن لباسشویی خود دچار مشکل شدید، اصلا نگران نباشید. به دلیل اهمیت خشک کن در پروسه شست و شوی لازم است سریعا به فکر عیب‌ یابی دستگاه باشید و در صورت نیاز اقدام به خرید قطعات لباسشویی بوش جهت تعمیر لباسشویی بوش در محل خود باشید.

به دلیل اهمیت لباسشویی در تمامی خانه ها به شما توصیه می کنیم جهت عیب یابی و تعمیر لباسشویی بوش با روبراه سرویس در تماس باشید. روبراه سرویس وارد کننده اورجینال ترین قطعات لوازم خانگی بوش با بهترین کیفیت است که با برخورداری از مجرب ترین تعمیرکاران اقدام به ارائه خدمات تخصصی تعمیر ظرفشویی بوش در محل شما می نماید.

عدم رعایت این نکات علاوه بر موارد گفته شده، ممکن است منجر به افزایش مبلغ در قبض برق مصرفی تان خواهد شد.

 

تعمیر کاران مجرب روبراه سرویس در خدمت شما هستند تا بهترین خدمات را در کوتاه ترین زمان ممکن با پایین ترین قیمت و بالاترین کیفیت ارائه دهند. شما عزیزان می توانید جهت ثبت درخواست تعمیرات خشک کن خود با پرکردن فرم درخواست تعمیر یا مراجعه حضوری یا از طریق برقراری تماس تلفنی با شماره:۴۴۲۱۹۶۱۹-۰۲۱- ۶۸۲۸۷-۰۲۱ در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید  علت کم شدن مکش جاروبرقی و آموزش رفع این مشکل

درخواست تعمیرات

  • Hidden
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

‫2 نظر

  • زهرا رسولی گفت:

    سلام.
    یک سوال در مورد ماشین لباسشویی سامسونگ داشتم.
    وقتی برنامه لباسشویی رو برای شست و شو تنظیم میکنم حین آبگیری کردن آب کمی وارد دستگاه میشه در حدی که لباس ها فقط نم دار میشن.
    میخواستم بدونم علت چیه
    ممنون

    • roberah گفت:

      احتمالا بست ها و لوله ها طراز نیست و یا گرفتگی در راه لوله ها هست و بهتره که یک بازدید بشه و مشکل رفع بشه

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *